Share on FacebookShare on LinkedIn

Minęło już wiele lat od chwili, gdy Jack Trout, jeden z najbardziej wpływowych ludzi marketingu,  napisał swoją książkę z receptą na przetrwanie w dobie zabójczej konkurencji. Niemniej jednak, jego rady są nadal bardzo przydatne, szczególnie teraz, gdy pojawiają się nowe kanały komunikacji, a setki przekazów bombarduje nas i naszych klientów każdego dnia.

Dlatego, gdy zlecono nam stworzenie strategii komunikowania dla Harrisa – ulubionej marki pędzli i przyborów malarskich w Wielkiej Brytanii, która planuje podbić polski rynek – wiedzieliśmy, że bezwzględnie musimy stosować się do zaleceń pana Trouta i naszej misji „komunikowania się poza schematami”.

Sytuacja

Firma L G Harris & Co. Ltd, założona w 1928 roku, jest producentem światowej klasy narzędzi malarskich. W 1961 roku firma została wyróżniona znakiem Royal Warrant, czyli dostawcy na brytyjski dwór królewski w uznaniu doskonałości produktów. Obecnie w Wielkiej Brytanii, Harris jest wiodącą  marką pędzli, uznawaną przez klientów za najlepszą i najbardziej niezawodną. L G Harris & Co. Ltd zdecydowała o wejściu na pełen wyzwań polski rynek, na którym jest już wiele marek w różnych przedziałach cenowych.

Zadanie

Naszym zadaniem było stworzenie wyróżniającej, zintegrowanej kampanii informacyjnej, której adresatem będą pierwsi partnerzy biznesowi w Polsce (B2B).

Podejście

Przygotowując naszą strategię komunikowania, sięgnęliśmy wprost do grup docelowych.  Przeprowadziliśmy wiele wywiadów. Okazało się, że najważniejszą cechą pędzli malarskich jest niegubienie włosia. Ten wniosek stał się kluczem do naszej kampanii, tworzenia kluczowych przekazów, materiałów graficznych i marketingowych, w tym do projektu stoiska firmy L G Harris & Co. Ltd na targach budowlanych w Poznaniu, gdzie miała odbyć się polska premiera marki Harris i marek siostrzanych.

Rzeczywiście, targi budowlane BUDMA – największe w naszej części Europy – są najlepszym przykładem tego, jak nasze „komunikowanie poza schematami” działa w praktyce. Częścią briefu było „przygotowanie wyjątkowego wejścia marki na polski rynek i przedstawienie najnowszej oferty firmy”. Naszą odpowiedzią było stworzenie prostego, a zarazem angażującego potencjalnych partnerów biznesowych mechanizmu.

W chwili gdy, zdecydowana większość firm zatrudnia w czasie targów piękne hostessy – naszymi hostessami zostali… łysi malarze. Ubrani w profesjonalne stroje malarskie z napisem „Prędzej sam stracisz włosy!”, z drabinką na ramieniu rozdawali zaproszenia w kształcie pędzla niegubiącego włosia. Goście targów mogli wziąć udział w konkursie, którego jednym z elementów było malowanie brytyjskiej flagi.

Malarze w akcji

 

Rezultaty

Nasza strategia komunikacyjna przyniosła bardzo duże zainteresowanie stoiskiem i produktami firmy L G Harris & Co. Ltd – zapewniła również możliwość interakcji użytkowników z marką. W jej wyniku złożono wiele zapytań ofertowych, a lokalna stacja telewizyjna o wysokiej oglądalności w regionie przeprowadziła relację na żywo.

Pierwszy etap wprowadzania marki na polski rynek został zakończony. Jak pokazało życie, warto pamiętać o zasadzie Jacka Trouta „wyróżnij się lub zgiń”!

Hubert Zawadzki

PS Zobacz relację TV

 

Share on FacebookShare on LinkedIn