Przez ostatnie lata komunikacja B2B zyskała na znaczeniu, zdobywając zainteresowanie marketingowców porównywalne z komunikacją B2C. Dlatego nie powinniśmy pytać czy warto ją prowadzić, ale jak robić to skutecznie. Wszyscy uczestniczymy w rewolucji komunikacyjnej. Dzieje się tak za sprawą powszechnie używanych nowych cyfrowych narzędzi, których rozwój nie pozostaje bez wpływu na marketing B2B. Sposób porozumiewania się naszych potencjalnych Klientów ulega zmianom. Staje się wielokanałowy, a informacje zdobywane online czy przez media społecznościowe dopełniają naszą ofertę.

Zacznijmy jednak od podstaw. B2B to skrót od angielskiego wyrażenia „business to business”, który oznacza nic innego jak relacje biznesu z biznesem. Pod wyrażeniem „biznes” mogą kryć się małe i duże przedsiębiorstwa, a także korporacje. Jest to zatem odmienna forma komunikacji od tej kierowanej do konsumentów, gdyż tu kluczowe znaczenie ma budowanie relacji.

Nasza agencja zapewnia opracowanie skutecznej strategii B2B, która wspiera cele biznesowe przez wykorzystanie networkingu, targów branżowych i Internetu. Sprzedaż przy pierwszym kontakcie jest rzadkością, a sukces jest sumą reputacji, doświadczenia i wiarygodności, których budowa wymaga czasu.

Co jest najważniejsze w przypadku komunikacji B2B? Trzeba pamiętać, że dla przedsiębiorców bardzo ważne jest usystematyzowanie procesu zakupowego, co daje oszczędność czasu i środków. Dlatego decyzje zakupowe są oparte przede wszystkim na chłodnej kalkulacji, a nie na emocjach, które odgrywają większą rolę w modelu B2C. Oferując produkt lub usługę Klientowi biznesowemu, trzeba również skupić się na tym, jak poprawi on pracę w danej firmie i jaki będzie zwrot z inwestycji.

Narzędzia wykorzystywane w komunikacji B2B to m.in.:

  • organizacja wydarzeń specjalnych, konferencji i targów,
  • e-mail marketing,
  • firmowa strona internetowa.

Jakie korzyści mogą wpłynąć dla firmy z profesjonalnego opracowania strategii komunikacyjnej B2B?

  • pozyskanie nowych Klientów,
  • zwiększenie zysków,
  • zbudowanie wizerunku wiarygodnego partnera i dostawcy usług,
  • długotrwała współpraca z Klientami biznesowymi.

Optymalna komunikacja B2B to przepis na sukces każdej firmy, która planuje swój rozwój. Ważne jest planowanie, konsekwencja w działaniu oraz analiza potrzeb docelowych Klientów biznesowych. Jedną z najistotniejszych kwestii jest również budowanie relacji, które w opinii wielu ekspertów stanowią sedno komunikacji B2B.

Kto powinien skorzystać z naszej oferty?

  • firmy planujące wzmocnienie swojej pozycji na rynku,
  • firmy aspirujące do pozycji ekspertów w swojej branży,
  • firmy i korporacje, którym zależy na umocnieniu swojego wizerunku jako lidera.

Naszą współpracę z Klientem rozpoczynamy od wspólnego określenia celu, a następnie przechodzimy do opracowania strategii do jego osiągnięcia. Selekcjonujemy dostępne nam narzędzia do realizowania opracowanej strategii – wybieramy te, które będą najskuteczniejsze w danej sytuacji i branży. O skuteczności naszych działań przekonało się już wiele firm!